Otomotiv devinden 28 yıl sonra bir ilk: 30 Ocak’ta duyuracak

Japon otomotiv üreticisi Mazda, 28 yılın ardından ilk defa yeni bir logo ile markasını yenileme kararı aldı.
Ekonomi gazetesi Nikkei dahil birçok Japon haber kaynağı değişikliği doğrularken, Mazda’nın yeni amblemini 105. kuruluş yıldönümü 30 Ocak’ta duyurması bekleniyor.
1997’deki martı esintili ‘M’ logosu sonrasında yapılacak olan güncelleme, uygulamaya bağlı olarak mevcut tasarımla beraber kullanılabilir.
Mazda’nın güncellenmiş logosu, Temmuz 2024’te Japonya Patent Ofisi’nde tescil edilerek çevrimiçi platformlarda ortaya çıktı.
Yeni logo, yuvarlaklaştırılmış dış hatlar ve düzleştirilmiş martı kanatları ile dikkat çekiyor. Siyah üzerine beyaz renk düzeni ise yüksek kontrastlı bir görünüm sunuyor. Fakat eski logoda bulunan üç boyutlu vurgular ve gölgeler bu tasarımda bulunmuyor.
MAZDA’NIN LOGO SERÜVENİ
Mazda’nın 1920’de kurulduğu, fakat ilk aracını 1931’de ürettiği biliniyor. Şirketin orijinal logosunda bir freze bulunuyordu, bu logo zamanla Mazda harflerinin çeşitli varyasyonlarıyla değişti. 1975’te basitleştirilmiş yazı tipi, 1991’de elmas şekilli logo ve 1997’de martı kanatlarından esinlenen tasarım izledi
Son dönemlerde büyük şirketler arasında düz, basitleştirilmiş logoların artan bir trend haline geldiği gözlemleniyor. Volkswagen, Audi, BMW ve Volvo gibi markalar da benzer bir değişim sürecine girdi.
Yeni Mazda ambleminin ne zaman üretim modellerinde kullanılacağı ise henüz belirsiz.