Haber

Red Bull hangi ülkenin markası ve kimin malı?

Son zamanların en çok merak edilen konularından biri olan Red Bull markasının kökeni detaylı bir şekilde araştırılıyor. Peki Red Bull hangi ülkenin markası, kimin malı? Detaylar burada…

RED BULL HANGİ ÜLKENİN MARKASI?

Üretici: Red Bull GmbH

Menşei: Avusturya

Red Bull, Red Bull GmbH tarafından sunulan bir enerji içeceği markasıdır. Tayland’a ait bir enerji içeceğinin Avrupa damak tadına uyarlanmasıyla oluşturulmuş bir Avusturya içeceğidir ve aynı marka altında spor etkinlikleri düzenleyen bir firmadır. Red Bull, yıllık 7,5 milyar kutu (2019) satışla enerji içecekleri arasında en yüksek pazar payına sahiptir.

Avusturyalı girişimci Dietrich Mateschitz, ilk olarak Chaleo Yoovidhya tarafından Tayland’da tanıtılan Krating Daeng adlı mevcut bir enerji içeceğinden ilham aldı. “Daeng” Tay dilinde kırmızı anlamına gelir ve “krating” (İngilizce’de gaur veya Hint bizonu olarak bilinir), Hindistan yarımadasına özgü büyük bir yabani sığır türüdür. Red Bull projesi, 1984 ile 1987 yılları arasındaki dikkatli çalışmalardan hızla yükseldi ve şu anda dünyanın önde gelen enerji içecekleri arasında yer alıyor. Sloganları “Red Bull bedeni ve zihni canlandırır.” ve “Red Bull sana kanat veriyor!” dır-dir. Türkiye’de 250mL, 355mL ve 473mL’lik kutularda satılmaktadır. Kutu üzerinde belirtildiği gibi alkolle karıştırılmamalı ve tüketilmemelidir. Yine ticari ambalajında ​​çocuklar, 18 yaş altı kişiler, yüksek tansiyonu olan kişiler, şeker hastaları, hamile ve emziren kadınlar ile metabolizması kafeine duyarlı olan kişilerin tüketmesi kesinlikle tavsiye edilmemektedir. Üretici ayrıca günde 500 ml’den fazla ürünün tüketilmesini önermemektedir. Tüketicinin bu tavsiyelere uymaması halinde vücutta su kaybı yaşanabilir ve hassas bireylerde kalp krizine kadar varabilecek sorunlar ortaya çıkabilir.

Avusturya’da popülerlikleri sürekli artarken satışlarında en büyük patlama uluslararası arenaya açılmalarıyla yaşandı. İçecekler ilk kez 1994 yılında Almanya tarafından onaylandı. 1997 yılında Amerika, Avustralya ve Güneydoğu Asya gibi yurtdışına açılma sürecine girdi. Japonya pazarına 2006 yılında girildi.

Şirketin, başta Formula 1 (Red Bull Racing, Scuderia AlphaTauri), RB Leipzig, FC Red Bull Salzburg, FC Liefering, Red Bull Bragantino, New York Red Bulls futbol kulüpleri, Red Bull Air Race olmak üzere motor sporları dünyasında çok sayıda sponsorluğu bulunmaktadır. , Red Bull Kayalığı. Diving World Series, Crashed Ice adı verilen akrobasi yüklü uçak yarışı, Red Bull Local Hero Tour adı verilen kaykay yarışması, Red Bull Flight Day adı verilen eğlence amaçlı uçuş yarışmaları, Arka of of adlı sanat ve yaratıcılık alanında düzenlenen yarışma gibi çok sayıda etkinlik Can, Red Bull Records. sahip olmak.

Dietrich Mateschitz, yeni markası için amblemi oluştururken orijinal Krating Daeng’in amblemini çıkarmamaya karar verdi. İsmi İngilizceye çevirerek sakladı. Yani Red Bull imajı, Krating Daeng’in kurumsal kimliğinin neredeyse tam bir kopyası.

Kaynak: Haberler.com / Gündem

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu